Гальма – найважливіша система автомобіля. Її справність – запорука Вашої безпеки. Багато симптомів несправності гальмівної системи можна відчути при експлуатації автомобіля. Але далеко не всі. Сторонні звуки (скрип, скрегіт), які виходять від гальмівних механізмів, зниження або збільшення зусилля на педалі, втрата ефективності гальмування, вібрація або відведення автомобіля в бік при гальмуванні, сигнальні лампи або повідомлення про несправності гальмівної системи – серйозний привід звернутися на сервіс. А знос гальмівних дисків, колодок, барабанів, шлангів та трубок, втрата експлуатаційних якостей гальмівної рідини можуть ніяк себе не проявляти в звичайних режимах руху.
Саме тому перевірка компонентів гальмівної системи проводиться при кожному плановому ТО і входить в діагностику ходової частини.
Також важливо пам’ятати, що в сучасному автомобілі на компоненти гальмівної системи покладена не тільки завдання уповільнення обертання коліс, але і перешкоджання блокування коліс при гальмуванні (ABS), автоматичне екстрене гальмування (Brake Assist), боротьба з пробуксовкою (tracton control), контроль стійкості автомобіля (ESP / DSC / VSC і ін.) і інші пов’язані з активною безпекою функції. Несправність або знос вузлів гальмівної системи не дозволить системам автомобіля коректно і безпечно справлятися з перерахованими вище завданнями.
Наші рекомендації:
- Деталі гальмівної системи змінюються до, а не за фактом їх критичного зносу! Розумно і зручно робити це при плановому технічному обслуговуванні
- Залишкова товщина фрикційної накладки гальмівної колодки - 3 мм !!!
- Не економте на якості
- Завжди вимагайте від механіка інформацію про фактичну і мінімально допустимої товщині гальмівних дисків
- Завжди стежте за герметичністю системи і станом гальмівних шлангів і трубок. Підтікання в районі коліс - симптом серйозної небезпеки.
- При кожній заміні колодок необхідно проводити профілактичну чистку і змазку гальмівних механізмів - це вбереже від нерівномірного зносу і підклинювання гальмівних механізмів
- Гальмівну рідину міняйте кожні 2 роки або 30 000 км пробігу. Гальмівна рідина «вбирає» вологу, а це загрожує корозією і заклинювання гальмівних поршнів і циліндрів з подальшим дорогим ремонтом. Не кажучи про ризик часткової відмови системи, особливо оснащеної автоматичною стабілізацією.