Основною особливістю експлуатації системи кондиціонування повітря (клімат-контролю), яку варто чітко розуміти, є такий факт – технічне забезпечення роботи системи в рази дешевше її ремонту. Наприклад, вихід з ладу компресора системи часто призводить до засмічення стружкою від деталей і подальшої заміни осушувача і радіатора конденсатора. Через тонкі канали, промивка цих вузлів не гарантує необхідного результату, а вартість такого ремонту легко перевищить найстрашніші очікування.

  1. Системі потрібно щорічна діагностика. Фреон може йти з системи навіть при її повній справності, навіть у нового автомобіля. Тривала робота системи з недостатньою кількістю фреону може привести до її відмови через нестачу мастила маслом, яке розчиняється в фреоне і їм же поширюється по системі. З цієї ж причини необхідно регулярне включення системи, навіть взимку.
  2. Також системі необхідна процедура дізбактерізаціі. При відключенні кондиціонера волога з теплого повітря конденсується на холодних деталях системи (випарнику), з часом створюючи прекрасний розсадник для цвілі, бактерій і грибка. Неприємний запах при включенні системи кондиціонування вказує на те, що в передній панелі автомобіля вже виникла непотрібна біологічна активність. І якщо з запахом якийсь час можна миритися, то з поширенням хвороботворних бактерій - ні. Ми рекомендуємо проводити очистку системи 2 рази в рік, поєднавши її з заміною фільтра системи вентиляції.
  3. При митті автомобіля бажано уникати регулярного потрапляння агресивних миючих засобів на радіатор-конденсатор, встановлений за гратами радіатора і бампером - це може привести до його окислення і втрати герметичності системи. Очищення радіатора-конденсатора краще проводити в автосервісі, разом з роботами по діагностиці або дізбактерізаціі, а ще краще і з роботами з очищення всього пакета теплообмінників - радіатора охолодження двигуна, трансмісії, інтеркулера і ін.
  4. Некваліфікований сервіс системи може принести більше витрат, ніж його відсутність. При обслуговуванні системи важливо дотримати вимоги до типу заправляємого фреону і масла, а також їх кількості. Якщо кондиціонер перестав охолоджувати повітря в салоні, мабуть, має сенс з деяким дискомфортом дістатися до перевіреного автосервісу, ніж ризикувати дорогими вузлами системи кондиціонування, довіривши сервіс випадковим людям. Повертаючись до початку - ремонт завжди дорожче!